tisdag 17 augusti 2010

Skolstart

Dagens rätt: Pasta med färdig Keldasås och basilika. :/
Imorrn börjar skolan. Ser inte så jätte mycket fram emot det. Visst det är kul att träffa alla kompisar igen, men jag är livrädd för alla internationella prov och gymnasieval man måste göra. Jag vet att jag kan komma in på vilken skola jag än väljer bara jag antingen fortsätter i samma anda som förut eller jobbar ännu hårdare. Men tänk om jag bllir lat. Glömmer och göra läxor. Om jag faktiskt flytttar upp till Stockholm. Vad kommer hända med mig? Kommer jag och min familj ha råd? Kommer jag överleva, eller bli enormt tjock? Jag är rädd. Jag tror aldrig jag har varit så här rädd. Och sen när jag måste söka jobb. Kommer jag klara av det? Kommer jag tvingas bo på lån? Eller på gatan... Kommer jag verkligen klara av livet. Jag vet inte. Jag vill helst inte veta. Jag vill ha allt som det är nu. Men det funkar inte så.. Inte alls. Imorrn börjar också min morgonträning. Jag tvivlar lite på mig själv, men det får man ju inte göra.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag vet det är ingen tröst, men alla har vi varit där, mitt i allt ovetandes.

Men det är bara att fråga vet du, alla är vi nybörjare, och du...... Man vet ju inte om vad och hur förräns man har provat .

Men det bästa med allt är att du har en familj som står bakom dig, som du kan fråga, som älskar dig och stöttar och hjälper dig. Det är inte meningen att du ska kunna allt på en gång, man lär med tiden och allt har sin tid.

Du behöver inte vara rädd, släpp den så ska du se att det känns bättre, kunskap är makt, var det någon som sa, ta reda på vad DU vill och vi stöttar dig!
Sök information om det du oroar dig för, då kommer det inte längre kännas så främmande.

Och du, sluta vara rädd, du missar allt underbart i livet då.
Tänk dig det värsta som kan hända, du kan få ett nej eller

älskar dig massor och vi finns här för dig när du behöver oss, och det är viktigt med, du måste prata med oss om dina funderingar och frågor och oro!

Du har växt enormt på de här åren, bra jobbat vännen!
För det är du som har fixat det och ingen annan.
Var nyfiken, våga och lev!

Kram