måndag 23 augusti 2010

Relax (take it easy)

Ulmus glabra
Sv. Skogsalm
Fam. Ulmaceae
Fagus silvatica
Sv. Bok
Fam. Fagaceae
Sorbus intermedia
Sv. Oxel
Visst är namnen helt otroligt vackra? Inte de svenska alltså. Var ute på en liten kvällspromenad idag och då satt det små skyltar på träden där det stod deras namn och vilken familj de tillhörde. Mmm. Naturen är något alldeles extra. Jag tror knappt det finns något bättre än att stå under grenarna och titta upåt för att se hur grenarnas mörkbruna silluetter avtecknas mot himlens mjukgrå molntäcke. Aaaah. Jag är lite speciell jag. Idag var våra första sånglektioner med sångpedagog i skolan. Först så var det bara tjejerna från årskurs 7-9, sedan hela klasserna från 7-9 och sedan individuell träning med tjejerna. Man fick gå dit två, vilket jag tror de flesta gjorde. Sångpedagogen tyckte att jag hade ett sångansikte och en gömd röst som skulle komma fram i framtiden. Hon tyckte att jag kunde gå på kör. Det var jätte jobbigt att sjunga själv, för sjunger helst i kör, eller med hjälp av någon annan. Och sen så sa hon att jag hade en lite ljusare röst. Snacka om att jag blev glad! Tänk vad många Mika låtar jag kan sjunga när min röst kommigt ut ur garderoben. Det borde jag kunna. Yay! Emmmm..... Das war das.

Inga kommentarer: