söndag 1 maj 2011

.Wow.

Shit alltså! (Om man tillåts att vara lite tonårig). I fredags hade vi en "klass sammankomst" om man kan kalla det så. Alla i klassen tog med antigen någon dricka, chips eller godis till en lokal efter skolan bara för att ha kul tillsammans utan skolans påverkan. I början verkade det bli en totalflopp eftersom det var ganska många som stack efter någon timma, på grund av magont och bussar. Senare under kvällen så åkte någon hem lite då och då, och tillslut var vi bara sex stycken kvar till klockan tolv mitt i natten. Men det blev så jäkla bra ändå. Vi bara satt i sofforna och mös och pratande om vad som hellst föll oss in, och ingen hade nog en riktigt lust att åka hem. Det var helt underbart och vi saknade varandra så mycket att vi träffades igen igår för att titta på majbrasan tillsammans. Det var några som inte kom, lite synd, och några andra som följde med istället. Och gissa vad som hände. Det vart en helt underbar kväll igen. Det var jätte kallt och väntan på fyrverkerierna var inte så underhållande med sång och tal, men vi satt kvar där och kurade ihop oss under tre filtar hela kvällen. Bara det att vi var tillsammans och skämtade och mådde allmänt bra räckte för mig. Jag kände att det här vill jag göra varje dag. Sitta med mina kompisar och bara njuta av nuet. Helt otrolig känsla. Visst, det kunde ha vart lite varmare men jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut, varken den igår eller den i fredags. Jag kan bara beskriva denna helg med ett ord, precis som Mika konserten: Wow.

Inga kommentarer: