söndag 21 augusti 2011

Back on track.

Jaha, då börjar skolan imorgon. Jag är inte nervös, inte rädd, jag freakar inte ut, jag bara...är. Den här gången har jag inte föreställt mig att det ska bli på något speciellt sätt, så jag kan inte bli överraskad, per se. Jag har heller inte tänkt så mycket på det vilket lätt till den där känslan man får när man står nedanför hopptornet i badhuset och kollar så att det inte är någon i bassängen. Sedan är det bara att hålla blicken rakt fram när man klättrar uppför stegen och går ut mot kanten. När man kommer fram stannar man inte, man saktar inte ens ned farten, man bara tar det där sista steget ut i luften och faller, ner i vattnet. Så känns det. Jag har också en syn av mig ståendes som på en klippa med den där sången i Toy story, "Jag ska kasta mig ut, som en fågel i skyn", spelandes i bakrunden, och sedan så kastar jag mig ut, in i det okända, det nya, min framtid. Det är nog bäst så, istället för att gå och oroa sig ett helt sommarlov. Vi ska flytta snart också, med pappa. Det blir till en större lägenhet där jag äntligen kommer att få ett eget rum. Åh, så jag har längat! Vi gick dit och tittade idag så att jag och storsyrran kunde få se våra nytapetserade rum. Mitt vart väldigt, väldigt bra. Me so happy. Sedan så ska vi förhoppningsvis på Danko Jones konsert om någon vecka. Jag kommer inte ihåg om jag har berättat det, men jag har redan varit på Danko Jones konsert den här sommaren, men min stackars syster missade den. Likaså när han kom till våran stad så kunde hon inte gå. Så därför måste vi ju såklart åka på den här så att hon också får se honom. Det kommer att bli kul! Det har inte hänt så mycket mer på sistone så vi ses när vi ses och hörs när hörs.

Inga kommentarer: