onsdag 13 april 2011

Min kropp

Idag så vart jag faktiskt förvånad när jag hittade lite glädje i min energisugande värld. Jag kom ihåg att jag fortfarande gillar text på ett papper, min nya gröna vårjacka och mina handgjorda skor som får mig att se ut som om jag kommer från 50-talet. Då kom jag att tänka på en kvinna som berättade varför hon tyckte varje del på sin kropp var så vacker, så jag försökte jag också, och det fick mig faktiskt att bli lite gladare! Här kommer det. Jag älskar: mina vackra ögon som visar mig naturens skönhet varje dag. Mina vackra ögon som låter mig höra den mest fantastiska musiken. Mina vackra läppar som en dag ska få kyssa mitt livs kärlek. Min vackra näsa som fångar upp alla underbara dofter. Mina vackra händer som låter mig skriva alla bokstäver, ord och texter. Mina vackra ben som har burit mig så långt och tagit så månge cykeltag åt mig. Mina vackra kropp som ska hjälpa mig på den här resan. Jag kommer kanske att bli besviken på den ibland, men den kommer också rycka upp mig och få mig att fortsätta. Tillsammans så ska vi klara det! Dessutom så skulle jag inte vilja byta den för något i världen. jag vill inte ha den något annorlunda, för hade jag velat det så skulle jag nog ha börjat format den för länge sen. Den får forma sig hur den vill under årens lopp, jag kommer bara att hålla lite koll på den! Vi får helt enkelt komma överrens så att vi båda gillar resultatet. Men just nu kan jag nog inte vara mycket nöjdare över . MIN KROPP!

Inga kommentarer: