torsdag 17 juni 2010

Dag 2

Idag vaknade jag runt kl.6 och fick panik för att det var jätte soligt ute. Så jag sprang upp ur källaren och öppnade uterummet när jag kände att det inte hade blivit så varmt ute än. Sen var jag tvungen att springa ut och öppna växthuset så att det inte skulle bli för varmt. Jag ställde dörren lite på glänt och efter det så började katterna tjata om de skulle gå ut. Så vi gick på en lång promenad och så hällde jag upp mat till dem när vi kom tillbaka. Jag öppnade ännu mer i uterummet och väthuset och satte på poolvärmen. När jag hade vatnat blommor och allt var klart tänkte jag göra lite frukost. Då var såklart en av katterna tvungen att kräkas på hallmattan. Så då fick torka upp det och duscha mattan som nu ligger på tork ute på trappan. Sen kunde jag iallafall äta frukost, men inte ens efter det var jag klar. Jag gick och hämtade posten och sen tömde jag alla kattlådor. Och allt det mellan kl.6 och kl.10. Men nu har jag fått tagit det lugnt en liten stund. De där katterna vill säkert ut snart igen... :S

Inga kommentarer: