onsdag 7 oktober 2009

Happ...

"Jag längtar till landet som icke är
Ty allting som är, är jag trött att begära
Månen berättar för mig i silverne runor
Om landet som icke är
Landet, där all vår önskan blir underbart uppfylld
Landet, där alla våra kedjor falla
Landet, där vi svalka vår sargade panna i månens dagg
Mitt liv var en het villa
Men ett har jag funnit och ett har jag verkligen vunnit -
vägen till landet som icke är
I landet som icke är går min älskade med gnistrande krona
Vem är min älskade? Natten är mörk
Och stjärnorna dallra till svar
Himlarna välva sig högre och högre
Och ett människobarn drunknar i ändlösa dimmor och vet intet svar
Men ett människobarn är ingenting annat än visshet
Och det sträcker ut sina armar högre än alla himlar.
Och det kommer ett svar, jag är den du älskar och alltid ska älska."



Ganska fin...

Inga kommentarer: