måndag 10 maj 2010

Idag

Idag har det bara vart en vanlig skoldag. Fysik på morgon peridoden då vi skulle välja ett ämne att fördjupa oss i och jobba med bara idag. Men såklart ville alla ha samma sak så det tog jätte lång tid att dela in grupper. Men till slut kom vi i gång. Jag hamnade med mina två kompisar i gruppen där vi skulle ta reda på informatin om luftballonger och luftskepp. Vi var såklart super flummiga men fick lagom mycket gjort. Sedan hade vi religion, för att inte missa den dyrbara lektionen på fredag eftersom vi är lediga då. Judendomen handlade det om. Men våran glömmske lille lärare sa lite fel ibland så det sluta med att ingen förstod och det startades en disskution. Disskutionen orkade varken jag eller mina polare vara med i, så vi sprang iväg och bytte om till gympan. På gympan hade vi Kinamuren (lek) till Tokio Hotel (=ont i öronen). Alla fuskade och beskyllde varandra. Typiskt oss! Sedan var det lunch. För er som inte vet får vi bara vegetarisk mat förutom på torsdagar. Åt en hel tallrik för ovanlighetens skull. Jag vart ändå hungrig i slutet på dan... Sedan hade vi tyska minnsan. Vi fick sitta och skriva i våran lilla fina blå tyska övningsbok som är från 3-10 år. Jippie. Sedan fysik på HKn. Vi försökte oss på ett luftballongs experiment men lyckades bara smälta ballongen. Sedan rulla hem på cykeln. Äta lite. Målade naglarna också för att vara lite extra kvinnlig. Hehe.

Inga kommentarer: